S HR oddělením ŠKODA AUTO spolupracujeme již více než tři roky a po dílčích kampaních jsme společně přišli s konceptem Employer brandingu. Na základě různých výzkumů jsme postavili strategii založenou na klíčových hodnotách firmy a pustili jsme se do práce. V průběhu loňského roku jsme vytvořili pro ŠKODA Kariéra vlastní vizuální identitu, kterou se odliší od běžné komunikace ŠKODA AUTO. V letošním roce pak následovala velká produkce, na jejímž konci byly fotky a videa jak pro několik separátních kampaní, tak i pro celý web největšího zaměstnavatele v České republice. 

challenge x solution

Jednou z největších výzev pro nás bylo vymyslet, jak se odlišit v reklamním světě vizuálně. ŠKODA AUTO je v České republice love brand, který všichni znají, ale zároveň si ho spojují s prodejem aut a ne s nabídkou práce. Potřebovali jsme tedy prvek, který nás nějakým způsobem odliší a zároveň bude respektovat corporate identity ŠKODA AUTO. Nakonec přišel nápad, že do všech materiálů zakomponujeme jakousi síť, která se skládá z šipek a funguje jako zjednodušený prvek vycházející z DNA krystalu. Šipky dohromady tvoří síť, která symbolizuje směry, kterými se můžete ve ŠKODA AUTO vydat. Jako hlavní barvu jsme zvolili tyrkysovou – sekundární barvu ŠA, čímž se branding odlišuje od běžné komunikace, kde se používá jejich typická zelená. Na symbol krystalu a další základní prvky se můžete podívat zde:


Další velkou výzvou bylo, jak k celému projektu přistoupit kreativně. ŠKODA AUTO zaměstnává celé spektrum profesí. Uplatnění zde najdou nejen dělníci, ale i lidé z IT, technického vývoje, projektoví manažeři, analytici nebo markeťáci. Challengí bylo vytvořit koncept, ve kterém se najde každý. Požadavky na univerzálnost a zároveň unikátnost jednotlivých výstupů, byly opravdu vysoké. Vizuály musely splňovat technické parametry webu, takže na fotce musel být dostatek prostoru pro podstatné informace, a současně muselo  být  vše dostatečně atraktivní. Jak se nám to povedlo, můžete posoudit sami. 

 80 UNIKÁTNÍCH VIZUÁLŮ  |   7  VIDEÍ V CZ A ENG   |   VŠECHNA MÉDIA VČETNĚ TV A WEBU

V Etnetera Motion se do projektu zapojilo opravdu mnoho lidí. O strategii se postaral náš Strategy Director
Michal Bubeníček, o vizuály Pavel Pechman, kreativu měl na starost David Michálek a celý projekt držela pohromadě naše Account managerka Lucie Grochalová. 

Account managerka Lucie Grochalová:

Práce pro ŠKODA Kariéra je jedinečná a náročná, protože musíme mluvit k hodně specifické a rozmanité cílové skupině. Zároveň musí splňovat nároky z mnoha různých stran. Na druhou stranu máme skvělého klienta, který se nebojí vybočit z řady, a proto jsme mohli realizovat kampaň, která je pro nábor netradiční a v mnoha ohledech odvážná.

Pro aktuální náborové potřeby jsme v srpnu odstartovali kampaň s našimi vizuály, na kterou navázala i televizní reklama. Naše výstupy můžete vidět na webu skoda-kariera.cz či speciálně vytvořené landing page budteutoho.cz