Paulette Palomares studuje Marketing & Sport Management na University of Massachusetts Amherst, USA, a díky stáži v Motion překročila oceán. Během svého dvouměsíčního pobytu v Praze spolupracovala na několika velkých projektech, připravila vyčerpávající workshop na téma GenZ a oblíbila si horké maliny. Přečtěte si, jak se jí u nás pracovalo a co všechno si ze stáže odnesla.

Pověz nám něco o sobě a proč sis vybrala pro stáž Motion?

Letos na podzim na mě čeká závěrečný rok studia. V budoucnu mám v plánu se angažovat v mezinárodním měřítku, takže jedním z mých cílů bylo získat zkušenosti s mezinárodním marketingem prostřednictvím stáže. Studijní program nabízel tuto možnost a lákalo mě získat jedinečnou zkušenost v České republice v Praze, v rozdílném kulturním prostředí, které jsem moc chtěla poznat. Pokud jde o prostředí, hledala jsem agenturu, která by mi mohla nabídnout hlavně praktické zkušenosti v brand strategii a v návrhu kampaní.

Musím říct, že jsem neskutečně šťastná, že jsem mohla dva měsíce žít v Praze a také získat velké zkušenosti ve svém oboru díky agentuře Etnetera Motion. Storytelling byl již od samého dětství velkou součástí mého života a na začátku své vysokoškolské kariéry jsem cítila velké propojení v součásti s marketingem. Teprve teď, když se ohlédnu zpět, si uvědomuji, že to, co jsem od své stáže opravdu očekávala, bylo, aby mi někdo více přiblížil, jak tyto dva elementy kombinovat – což je přesně to, co Mike udělal. Je neuvěřitelně těžké najít dobrého mentora a najít místo, kde vaše nápady skutečně ocení. Proto bych chtěla opravdu hodně poděkovat Mikovi a všem v agentuře za to, jak mi otevřeně a vnímavě naslouchali. Věřím, že to je to, co skutečně pohánělo mou kreativní motivaci a pomohlo mi se dál v oboru rozvíjet.

Které brandy nebo kampaně ráda sleduješ?

Jako spotřebitele mě baví Levi’s, Disney, Converse a Bose. Ale ve skutečnosti nemám žádné značky, které bych pravidelně sledovala. Baví mě zkoumat všechny zajímavé reklamy/kampaně, co vidím na ulici, na sociálních sítích nebo v televizi. A reklamy při sportovních událostech si nechám ujít jen zřídka.

Jednou z mých oblíbených marketingových kampaní všech dob je kampaň Nike ‚Dream Crazy‘. Byla to velmi dobře načasovaná kampaň, která odpovídala politické situaci v USA, a přestože vyvolala spoustu kontroverzí, byla velkým hitem a zároveň byla neuvěřitelně dojemná. Už dlouho jsem fanynkou olympijské kampaně „Hrdý sponzor maminek“ společnosti P&G.

Co pro tebe bylo nejtěžší běhém tvé stáže? A co ti naopak přišlo nejúžasnější?

Nejobtížnější = Přestože jsem byla nadšená, že mohu agentuře ukázat americký pohled na věc, chtěla jsem svou práci přizpůsobit i českému trhu. Ale skutečně se ponořit do kultury země vyžaduje čas a byla jsem tu jen dva měsíce. Potřebovala jsem tedy pracovat rychle na každém svém projektu, abych poznala historii, odhadla typ humoru, jazyk a zvyky, a to vše proto, aby mé marketingové nápady mohly v daném kontextu fungovat.

Nejúžasnější = Kromě toho, že jsem se podělila o americký pohled na věc, podělila jsem se i o mexický, protože jsem původem z Mexika. Když jsem pracovala v Motion, bylo to poprvé, kdy jsem si všimla, že obě mé strany jsou skutečně užitečné, a byla jsem velmi hrdá, když jsem se dozvěděla, že mám k dispozici více nástrojů, než jsem si původně myslela. Kromě toho jsem přesvědčená, že jsem mohla ze své stáže tolik vytěžit díky tomu, jak moc byli ostatní ochotni se mnou spolupracovat a ukázat mi svou zemi a své zvyky. Ráda jsem se zapojila do společných aktivit a dostala skutečnou příležitost být součástí týmu.

Pověz nám víc o tvém GenZ workshopu.

Mým hlavním cílem je ukázat, že hlavním generačním rozdílem jsou odlišná očekávání. Různé způsoby myšlení, přijímání informací, vnitřní zpracovávání a následné šíření. Rozpoznání a uvědomění si těchto malých změn vám pomůže k lepší komunikaci a vedení týmu.

Chtěla jsem ukázat potenciál, který by tento workshop mohl mít, aby se mohl v budoucnu posouvat a sloužit pro různé agenturní účely. Cílem bylo, aby můj workshop byl zábavný, poučný a aby byl dobrým ukončením mé stáže. Přála bych si mít více času, abych ho mohla plně přizpůsobit českému publiku, ale i tak jsem nakonec byla moc vděčná za všechny pozitivní ohlasy. 🙂

Měla bys nějakou kariérní radu pro začínající marketéry?

Nejlepší kariérní rady, které jsem dostala, byly od mého otce. Zjistila jsem, že jsou pravdivé. Moje oblíbené jsou:

  1. Vaše kariérní příležitosti budou přicházet z vašeho networkingu.
  2. Nejlepší nápady nejsou ty, co jsou dokonalé už od začátku, ale ty, které mají potenciál se vyvíjet.