Statický post. Obrázek, který civí z feedu a nic speciálního nedělá. Formátem není překvapivý, ani trendy a nikoho během prezentace sám o sobě nenadchne. A navíc ho používá každej. I Smarty Drink. I Dominik Feri. Ale právě proto je z něj královská disciplína!
Statický post totiž nemá čím jiným zaujmout, než nápadem a jeho zpracováním. Než využitím insinghtu, kontextu, message, idei a ideálně správnou kombinací toho všeho. Musí být dostatečně nápaditý, aby zaujal, ale zároveň dostatečně jednoduchý, aby ho každý pochopil.
Postů jsou totiž mraky a všechny bojují o vlastní pozornost. A když už ji získají, musí být schopny předat to nejdůležitější – sdělení. Hned. V mžiku.
A vyrobit takový super post, který má schopnost porazit ostatní, není prdel. Chce to aktivovat všechny schopnosti kreativce – pochopit brand a skrze magický nápad odkomunikovat jeho aspekty směrem k potřebám a chování cílové skupiny. Třeba 120x ročně. Na jednom profilu.
Proto je podle mě statický post královskou disciplínou, na které se pozná, jestli značka umí správně komunikovat. A vzhledem k současným sumarizacím, best ofům a dalšími s koncem roku spojenými ohledy za tím, co bylo, sem mrskám best of statických postů z naší dílny za minulý rok.