Nezmeškejte první díl našeho nového podcastu – Motion InfluCast, který se bude věnovat marketingovému fenoménu posledních let, influencerství. V úvodním díle jsme si povídali s Andreou Kalousovou o tom, jaký vliv měla karanténa na její influencerský život a jaké měla dopady na komunikaci značek a sociální platformy.

Dostupný také na platformách:

             

Více o důvodech, motivacích a cílech pořadu s moderátorkou a autorkou podcastu: Alžbětou Polákovou.

Jaký je cíl pořadu?

Motion InfluCast vznikl na základě dlouhodobé zkušenosti s influence marketingem a růstem expertízy v rámci agentury. Chci nasbírané zkušenosti předávat dále, aby se rozšiřovala / posouvala chuť efektivně rozvíjet spojení mezi influencery a značkami.

Co pro tebe znamená influence marketing?

Každodenní náplň dne, práci i zábavu. Každá kampaň i člověk je jiný a je skvělé tyhle světy kombinovat a společně propojovat. Neustálý trend růstu influence marketingu, vývoj platforem a vnímání trhu otevírají stále nové možnosti spolupráce. Tyto nepřetržité změny jsou pro mě motivujícím prvkem, jak se odborně posouvat dále a umožňují mi podílet se na rozvoji tohoto celého segmentu marketingové komunikace.

V čem vidíš hlavní přínosy influence marketingu?

Influenceři jsou součástí brandové komunikace. Dodávají značce tvář, a zároveň jsou i hlasem, který značku zastupuje. Jsou zdrojem WOM (Word-of-Mouth).

Influencery využíváme především kvůli silnějšímu propojení mezi značkou a zákazníkem, jelikož dokáží generovat autentický obsah, který pomáhá budovat důvěru a loajalitu ke značce. Díky influencerům dokáže značka lépe předat message, dokáží vyvolat poptávku a hlavně upevňovat positioning a hodnoty značky. Podílí se tedy na brand buildingu.

Kde vidíš rezervy v přístupu k influence marketingu u nás?

Stále dost značek přistupuje k influencerům, ne jako k lidem, kteří mají své lidské vlastnosti, ale jako k bannerům, které může přesně naformátovat a řídit. Což je přístup, který se snažíme měnit a vysvětlovat pravý přínos influencerů. Influencer přináší hodnoty značce, které nejsou mnohdy snadno vyčíslitelné. V tomto ohledu je ještě velký potenciál edukace a šíření výhod influence marketingu.

Další rezervu kterou vnímám je samotný přístup influencerů, jelikož někteří se snaží přeměnit svůj profil v leták s nabídkou produktů a všemožnými soutěžemi, což je samozřejmě vůči hlavním přínosům influence marketingu kontraproduktivní.

Oba dva póly se v mnoha věcech mají kam posouvat a v edukaci jsou velké rezervy. Mě těší tyto rezervy vnímat a snažit se je vyplňovat oboustrannými konzultacemi a tak posouvat značky společně s influencery vpřed.

Na co se můžeme v pořadu těšit?

Do pořadu si budu zvát různé zajímavé, známé tváře ze světa influencerů. Připravovaná témata se točí kolem sociálních sítí, platforem, novinek v influence marketingu a hlavně si budeme povídat o vnímání vzájemných přístupů a očekávání ohledně marketingové komunikace. 

 

Chcete se na něco zeptat Alžběty? 

Není nic jednoduššího, než napsat na e-mail: alzbeta.polakova@motion.cz