Dnes vám představíme prvního z členů naší “Motion Family” a to Alžbětu Polákovou. Betuš, jak si přeje abychom ji všichni říkali, se k nám přidala již v roce 2016. Tehdy začínala napůl v projektovém a napůl ve finančním týmu a měla na starost například evidenci faktur a vedení digitálních kampaní. V lednu 2021 se posunula na pozici Teamleadera Brand týmu. Brand tým se stará především o dlouhodobé klienty a rozvíjení jejich potenciálu skrze celý digitál, ale s primárním zaměřením na sociální sítě a web. Chtěli jsme se o Betuš dozvědět něco víc, a proto jsme ji krátce vyzpovídali.
Jak si se k Etnetera Motion dostala a kdy to bylo?
Dostala jsem se do Motion díky své kamarádce, která tady pracovala. Byla tu moc spokojená, a tak mě doporučila.
Jaká byla tvoje role na začátku? Věnovala jsi se podobné práci i předtím?
Moje role byla původně rozpůlená do dvou týmu – finance a projekt. Starala jsem se o faktury, evidenci smluv a do toho jsem projektově řídila menší digitální projekty. Během asi 2-3 měsíců jsem se přesunula čistě do projektového týmu a dostala větší klienty i projekty. Potom jsem začala k projektovému vedení rozvíjet i influencer marketing, který se do té doby v Motionu a celkově v České republice moc neřešil. Následně dávalo smysl, abych se po roce z projektového týmu přesunula do kreativního týmu, a to na pozici Idea makera a influencer manažera. S postupným nárůstem influencerských kampaní jsem měla čím dál více na starosti influencers kampaně a jejich nastavení a tím pádem jsem se stále více dostávala do strategií. Strategie se staly jednou z hlavních náplní mé práce, a tak jsem přesídlila na Digitálního stratéga samozřejmě stále s přesahem do influencer marketingu. Jelikož jsem dlouhodobě řešila rozvoj značek ze strategického pohledu, tak dávalo smysl se přesunout na Teamleadera Brand týmu, kde se tyto věci řeší a díky tomu můžu pomáhat rozvíjet jak tuto službu, tak i jednotlivce v týmu.
Dřív jsem pracovala jako provozní v pražských barech a k tomu jsem měla pod sebou DJ, které jsem bookovala do klubů. Zároveň jsem v barech vymýšlela eventy a zastřešovala komunikaci na sociálních sítích. K tomu mám značku oblečení, kterou jsem byla zvyklá propagovat a řešit od A do Z, jak na sociálních sítích, tak webu.
Nyní jsi nově na pozici Teamleadera. Jak tuto změnu vnímáš, na co se nejvíce těšíš a co pro tebe bude největší výzva?
Na tuhle pozici jsem si myslela už delší dobu, takže když přišla nabídka se posunout, tak jsem to s nadšením přijala. Líbí se mi neustále někam růst a vždycky jsem ráda vedla lidi a pomáhala jim se rozvíjet v jejich silných stránkách. Pozici Teamleadera si moc užívám nejen díky skvělému týmu, ale i díky super přijetí mezi ostatní leadery. Každé nové věci, jako je například příprava business plánu nebo nějaké změny v týmu, mi přijdou zajímavé, takže jsem zatím ze všeho dost nadšená a tuto roli si užívám.
Největší změnou je asi celkově posunutí se do managementu firmy a tím pádem i vidění takzvaně pod pokličku. I přestože jsme hodně transparentní a otevřená firma, je zajímavé být součástí vedení, čerpat informace od zkušenějších a sledovat, jak různé věci řeší a jaké navrhují procesní kroky.
Co máš na Motion nejraději?
Atmosféru. Motion je pro mě rodinou a vždycky si užívám, když se nás sejde víc v officu nebo máme nějakou akci či výjezd. Naše celková firemní kultura je hodně uvolněná, kreativní a přátelská a to je přesně to, co mi vyhovuje. Díky tomu se mi tady moc dobře pracuje a rozvíjí.
Na jakém nejzajímavějším projektu jsi zatím pracovala?
Tím jak jsem si tady prošla různé pozice, tak zajímavých projektů bylo spoustu z různých směru pohledu. Ale vždycky jsem si užívala spolupráci s Pepsi, kde jsme měli vytvořený desetičlenný ambasadorský tým a dělali jsme skvělé kampaně s influencers, velkým natáčením, photoshootingem a podobně. Bylo to vždy hodně zajímavé a příjemné setkání takhle velké “Pepsi family”, což bylo naplňující a moc fajn. V tuto chvíli je pro mě dost stěžejní projekt Dáme jídlo, kde se dostáváme k rozvoji různých aktivit, konceptu dlouhodobé strategie a teď i k influencerům. Je to dost pestré a je moc fajn pomáhat tvořit pro takhle velkou značku ambasadorské zázemí. Hodně challengující je velká většina tendrů které sem přijdou, z takového pro mě ne úplně obvyklého prostředí. Myslím například čerpací stanice, tramvaje, autobusy či telekomunikace.
Máš nějakou vtipnou příhodu, která se ti za ty roky u nás stala?
No jéje. Je jich hodně, převážně co se staly na firemních akcích…
Pokud zrovna nepracuješ, jak trávíš svůj volný čas?
Jak jsem říkala už v úvodu, tak mám svoji značku oblečení. Takže jaro/léto řeším značku. Jinak celoročně maluju obrazy, ráda hraju basketbal i jiné sporty, cestuju, čtu, píšu poezii, chodím na zahrádky na prosecco a trávím čas se svým psím miláčkem Diamondem, přáteli a rodinou.
Věnovala ses influencer marketinugu. Můžeš se s námi podělit o tip na tvé oblíbené influencery a co tě na nich baví?
Oblíbených influencerů mám docela hodně. Je to o štěstí na fajn lidi, se kterými se moc dobře spolupracovalo. Celkově celý tým Pepsi mi hodně přirostl k srdci. Například Andrejka Kalousová, Sebastian, Honza Říčař, Šárka Peková, Maťo Harich či Matěj Zrebný. Mimo Pepsi byla skvělá spolupráce a stále jsme v kontatku s Marťou Helis, Terry Duškovou, Lipem či Tomášem Zejdou. Celkově musím říct, že mám moc ráda potkávání nových lidí a každý z nich je něčím jiný a inspirativní a to mě na celém influencer marketingu baví nejvíc – hledat ty společné cesty a budovat dlouhodobé oboustranně prospěšné spolupráce.