Na trhu ojedinělý koncept akademie pro zoomers má firmám pomoci poznat generaci Z a lépe pochopit její uvažování i vnímání marketingové komunikace. 

Kreativní agentura Etnetera Motion, patřící do technologické skupiny Etnetera Group, založila novou marketingovou akademii, určenou výhradně pro generaci Z. Akademie odstartovala v únoru a studenti si z ní odnesou certifikát a insighty pro tvorbu kreativních konceptů i kampaní z agenturního i tvůrčího pohledu.

Rozdíly mezi generacemi se prohlubují a zvláště pak generace Z je velmi odlišná. Zoomeři jsou zvyklí vyjadřovat svůj názor, být přirozeně kritičtí a stejně tak být okolím pravidelně hodnoceni. Používají anglicismy, různé zkratky, mají své komunikační platformy, nechtějí se svazovat a zajímá je pozadí kampaní i dopad na životní prostředí. Etnetera Motion se svými klienty opakovaně řeší otázku, jak tuto generaci zaujmout, a právě proto se rozhodla pro založení Youth Academy. Během 6 měsíců skupina deseti mladých lidí řeší a hodnotí pohled na kreativu, insight, platformy i aktivace z různých segmentů trhu. Součástí je i tvorba výstupů a posouvání kampaní do prostoru, který je zajímavý a relevantní pro mladou cílovou skupinu. 

V Etnetera Motion pravidelně řeším, jak přistoupit k mladé cílové skupině, jak ji zaujmout a jak s ní mluvit. Dorůstající kupní síla generace Z je otazníkem
u většiny našich klientů a bohužel dostat se k relevantním datům, feedbacku či nezkresleným výsledkům genericky správně vyplněných dotazníků je mnohdy velmi složité. Proto jsem přišla s návrhem založit akademii pro mladé
a dát jim prostor diskutovat, vyjádřit se a hlavně tvořit, “ říká Social Media Director a zakladatelka akademie Alžběta Poláková.Mladí nám toho o sobě poví hodně, ale musíte si na ně udělat čas a dát jim prostor v otevřeném a bezpečném prostředí, podporujícím jejich individualitu a kreativní pohled.

Atraktivní program pro studenty a přínos pro všechny strany

Zástupce mladé generace v rozmezí 13–22 let čeká 5 sessions trvajících zhruba
4 hodiny. Každá session je zaměřena na vybraný segment trhu FMCG, automotive, beauty, farmacii, fashion a finance. Jeho cílem je v první půlce formou her, diskuze a rozhovorů daný segment rozebrat a analyzovat z pohledu mladých. V druhé půlce se zaměříme na kreativní část, která bude zahrnovat vymýšlení kampaně formou brainwritingu i brainstormingu a také tvorbu jednoduchých výstupů za pomoci jak zástupců agentury Etnetera Motion, tak právě tvůrců z řad známých influencerů. Projekt Youth Academy podpořili například Imman Adenubi, Tomi Běhounek, David Pártl či Anna Marie Veselá neboli Annie Camell.

Youth Academy je v České republice ojedinělý koncept, který slibuje přínos pro všechny strany. Agentura Motion i partneři akademie se díky ní více přiblíží přemýšlení mladých a zjistí, co jsou jejich drivery pro nákup, jaké touchpointy jsou pro ně v kampani zajímavé a na jakých platformách i skrze koho komunikovat. Díky tomu získávají brandy šanci více pochopit insight mladých a nastavit tak strategii i kampaně relevantnějším způsobem. Pro zoomery je akademie šancí, jak se kreativně zapojit, získat insight i hinty z agenturního i tvůrčího světa a setkat se se svými oblíbenými influencery. Zároveň každý zoomer získá z Youth Academy absolventský certifikát i se slovním hodnocením, který mohou uplatnit do svého CV nebo uvést na LinkedIn. 

Do Youth Academy se zapojili i partneři z řad klientů Etnetera Motion, např. Škoda Auto či HERO CZECH se značkou Corny, kteří pravidelně řeší businessové otázky týkající se mladé cílové skupiny.