Je totiž odpovědí na otázku, jak tvořit weby snáz, rychleji a bez ztráty kvality…
U tvorby obsahových a kampaňových webů se opakovaně setkáváme se stejnými problémy. Potřebujeme dodat řešení co nejrychleji a během výroby se potýkáme s velkým množstvím změnových požadavků. Weby potřebujeme mít snadno editovatelné zákazníkem, ale nemáme čas ani prostředky na implementaci komplexního CMS.
Když jsme před více než rokem začali hledat řešení na tyto opakující se problémy, ke kterým jsme ještě přidali častou obavu zákazníků z „vendor‑locku“, začali jsme analyzovat možnosti na trhu. Řešení jsme nenalezli v tradičních ani v takzvaných headless CMS. Naopak jsme spatřili potenciál v „no/low code SaaS“ řešení. Hlavním úskalím těchto systémů byla však nutnost příliš velkých kompromisů a bariér, které by nás nutily sahat na kvalitu výsledného řešení, což jsme nechtěli dopustit. A pak jsme objevili Webflow.
Rychlost na prvním místě
Menší weby potřebujeme vytvářet rychle. Nejvíc času u nich věnujeme samotnému obsahu, použitelnosti a designu. Abychom drželi krok s termíny, musíme někde ušetřit. To se nám daří ve vývoji, kde nám editor ve Webflow nabízí ideální poměr mezi nabízenou robustností a menší časovou náročností. Díky tomu dokážeme nejen přetavit grafický prototyp na první funkční model, ale zároveň i velmi dobře reagovat na změny.
Samotný editor má pro nás ještě jeden zásadní benefit. Svým rozložením se přibližuje spíše nástrojům jako jsou Figma, Sketch a další, než samotnému kódování. Díky tomu mohou řešení vytvářet samotní designeři s minimální podporou vývojářů. Dokážeme tak mnohem lépe optimalizovat výrobní kapacity a tím plnit i šibeniční termíny.
Texty tisíckrát jinak
Největší výhodou Webflow je bezesporu možnost editace obsahu. Hned, od první verze bez vlivu na samotný proces vývoje. Kromě takzvaného designeru, tedy prostředí, ve kterém je možné změnit téměř vše, nabízí Webflow editor obsahu, který neumožní uživateli zasahovat do rozložení prvků a designu obecně, ale nechá ho měnit si texty a obrázky. Díky tomu mohou na řešení snadno kooperovat webdesigner s copywriterem, nebo rovnou klientem.
Z naší dosavadní zkušenosti nám chybí větší granularita uživatelských oprávnění, pokud nechceme uživatele pustit ke všemu, už si například nikdy nezaloží samostatnou stránku. Občas je to tedy o kompromisu a větší zodpovědnosti jednotlivých správců webu. Pokud se nám ale takový kompromis najít nedaří, je to první indikátor toho, že pro tento web není Webflow to správné řešení.